مشعل های روتاری کاپ
نوشته شده توسط : بهزاد نوری

نحوه کار این مشعلها به گونه ای میباشد که این مشعل های سوخت با سرعت بالای اولیه وارد شده و در اطراف کاسه ی تعبیه شده در آن به ذرات ریز تبدیل می شوند سوخت به آرامی در فشار کم به کاسه در حال چرخش وارد می گردد. و تحت نیروی گریز از مرکز آن  قرار می گیرد، تا زمانی پیش می رود که به لبه کاسه برسد. هوای ثانویه لازم جهت احتراق کامل سوخت، توسط فن دمنده اجباری تامین می شود. به طور معمول پودر شدن سوخت در ویسکوزیته حدود  45 cSt اتفاق می افتد و آنقدر کوچک می شود که به راحتی و کامل بسوزد. سوخت این مشعل ها گاز، گازوییل و یا مازوت می باشد. در زمانی که گازوئیل سوخت فعال مشعل باشد، گازوییل از کاسه ی مشعل، در قالب یک فیلم نازک عبور می کند. به علت سرعت بالا، ذرات سوخت از مرکز کاسه تحت یک هندسه خاص پرتاب میشوند و در نتیجه گازوییل به ذرات بسیار ریزی می شکند. این ذرات هنگانی که در جهات مختلف می شکنند تشکیل یک شکل مخروطی را می دهند که برای سوختن، آماده به اشتعال است. در روتاری  کاپ ها کانال های جداگانه ای برای تامین هوای اولیه و ثانویه وجود دارد.مشعلهای روتاری کاپ معمولا با دو تسمه پروانه میباشند که یکی از تسمه پروانه ها شافتی را که دریک سر ان سوخت پاش سوار شده به حرکت انداخته و تسمه پروانه دیگر اویل پمپ را ازطریق شافت خود بکار می اندازد  هوای اولیه و ثانویه توسط یک محفظه هوای مرکب برای مشعل تامین میشود هوای اولیه ازطریق یک دریچه کنترل به شکل گردباد به اطراف سوخت پاش و هوای ثانویه از راه یک دریچه کنترل به نازل هوای ثانویه هدایت میگردند . یک نازل حلقوی گاز واز نوع نازل هوای ثانویه نصب گردیده است مشعل به صورت یکپارچه طراحی شده که با کانال هوا واتصال فلانچی برای نصب به محفظه هوای مرکب کامل میگرد                              





:: موضوعات مرتبط: تاسیسات حرارتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 3034
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: